Sağlık

Araştırmacılar, İyi Bir Gece Uykusu Almak İsteyenlerin Kaçınması Gereken Besinleri Söyledi!

Yeni bir çalışma, şeker, doymuş yağ ve işlenmiş gıdalardan yüksek bir diyetin düşük uyku kalitesine yol açtığını ortaya koydu. Detaylar için buraya gelin…?

Kaynak:https://nypost.com/2023/06/01/if-you-…

Yeni bir çalışma, şeker, doymuş yağ ve işlenmiş gıdalardan yüksek bir diyetin düşük uyku kalitesine yol açtığını ortaya koydu.

Çalışmayı yöneten İsveç’teki Uppsala Üniversitesi’nde doçent olan Jonathan Cedernaes, “Hem yetersiz beslenme hem de yetersiz uyku hastalık riskini artırıyor” dedi.

Ulusal Sağlık Enstitülerine göre uyku sorunları hipertansiyon, diyabet, obezite, depresyon, kalp krizi ve felç riskini artırıyor.

Araştırmacılar, 15 sağlıklı genç erkek gönüllüden rastgele bir sırayla bir hafta boyunca sağlıklı ve sağlıksız bir diyet oluşturmalarını istedi.

Pizza, mısır gevreği, köfte ve çikolatalı gofret sağlıksız beslenmenin destek noktaları oldu. Daha sağlıklı beslenme, şekersiz yoğurt, müsli, somon ve sebzeleri içeriyordu.

Sağlıksız diyet, sağlıklı beslenmenin neredeyse iki katı yağ ölçüsü (yüzde 23’e karşı 44) ve şeker ölçüsünün neredeyse iki katı (yüzde 17’ye karşı 9) içeriyordu.

Katılımcıların uykusu, beyin dalgalarını, kan oksijen seviyelerini, kalp atış hızını, solunumu ve göz hareketlerini ölçen bir cihaz olan polisomnografi kullanılarak incelendi.

Sonuçlar, erkeklerin diyetlerinden bağımsız olarak benzer sürelerde uyuduklarını ve uykunun farklı aşamalarında aynı süreyi geçirdiklerini gösterdi.

Ancak sağlıksız bir diyetten sonra, derin uyku evresinde beyinlerindeki yavaş dalga aktivitesinin ölçüsü azaldı.

Yavaş dalga aktivitesi, uykunun ne kadar onarıcı olduğunun bir ölçüsüdür. İnsülin duyarlılığı ve büyüme hormonlarının salgılanması, yavaş dalga uykusu ile ilişkilidir.

Cedernaes, katılımcıların yetersiz beslendiğinde verimsiz bir derin uyku yaşadıklarını belirtti.

“Şu anda sağlıksız beslenmedeki hangi maddelerin derin uykuyu kötüleştirdiğini bilmiyoruz. Beslenme müdahalemiz de oldukça kısa sürdü.”

“Hem şeker hem de yağ içeriği daha yüksek olabilirdi. Daha sağlıksız beslenmenin uyku üzerinde daha belirgin etkileri olduğunu düşünüyoruz.”

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu